Svi učesnici u saobraćaju u Novom Sadu žive u gorim uslovima - javni prevoz sve je manje udoban, pešaci i biciklisti zagušeni su automobilskim saobraćajem, dok vozači nemaju dovoljno parking mesta, naročito u centru grada.
Meni, gospodine, nije jasno zbog cega tvrdite da ja istresam frustracije? Cak stavise, nije mi jasno uopste na osnovu cega ste zakljucili da sam navijac. Zivo me zanima.
Vas ne interesuje problem. Nije stadion kriv sto imamo divljanje, navijace-dilere, i pre svega drzavu koja ne samo da to tolerise, nego joj dobro dodje. Opet, gospodine, nije tome stadion kriv. Da ponovim, ovo o izmestanju stadiona je pocelo da se provlaci u poslednjih par godina. FK Vojvodina se planski dovodi do bankrota, kako bi gasenjem istog nestao i poslednji razlog za postojanje stadiona. Oteli su plac gde su bili teniski tereni, sada je na redu stadion.
Iz sasvim pouzdanih izvora znam da se na stadionu dva puta (ej, DVA PUTA) godisnje skupi 5000 ljudi. Dovoljno sam star da se setim kada je svake druge nedelje stadion primao 15000 ljudi. Kako stadion nije tada bio problem. Problem su ljudi, drustvo i drzava, a ne stadion. Stadion je, kao i fudbalski klub, nesto sto je u ovom gradu postojalo jako dugo. Nije stadion napravljen u centru grada, nego je grad izrastao oko stadiona.
I na kraju, 'ajde, izmestite stadion. Ali daj da vidimo taj novi stadion na periferiji. Treba stvarno biti naivan pa verovati da je neko zainteresovan da gradi stadion na (recimo) Klisi ili ka Temerinu. Ne, kao sto sam rekao, plan je da se FK ugasi, a zemljiste pretvori u novi trzni centar ili nekoliko solitera - to ce, verujem, resiti sve probleme navedene u ovom clanku. Nije nego.
Meni smeta stadion. Ne vidim zašto bi u širem centru grada, usred stambeno-poslovne četvrti, postojao zoološki vrt za divljake i bolesnike. Što bi svi mi trpeli skandiranje puno mržnje, kordone policajaca, uništavanje privatne imovine i blokadu svih prodavnica u krugu od kilometar zbog vašeg bolesnog istresanja frustracije koje skrivate iza idiotskog hobija? Lepo na periferiju grada, najdalje moguće, u njive, pa tamo divljajte.
Gogi
06.06.2018 • 12:36
Stadion treba izmestiti van grada !!!
-----------------------------------------------
Bitange su se namerile da ugase FK Vojvodinu, ne zato sto im smeta kao klub, niti im smeta stadion - nego su se namerili na lokaciju stadiona (koji nije u vlasnistvu fudbalskog kluba, pa ne bi bio predmet stecaja). Prema tome, Gogi i bratijo, man'te se toga - budi te barem iskreni, pa recite zbog cega ne spavate "glede" stadiona.
Naslov komentara je moto čuvenog prevaranta Ostapa Bendera iz romana "Dvanaest stolica" koji su o Rusiji nakon Oktobarske revolucije napisali Iljf i Petrov. Mislim da je sjajan da opiše haos i pljačku koji vladaju u svakom segmentu NS, a posebno u saobraćajnom, komunalnom i građevinskom. Problemi su počeli još od jogurt revolucije, a sad su postali hronični sa tendencijom ka kolapsu. Sadašnja gradska vlast niti hoće niti može da ih razreši.
Za probleme koje svi vidimo predlaže se "direkcija" - znači još partijskih poslušnika koji ne rade ništa, zatim "tiketing" koji će izbiti još para iz džepova osiromašenog naroda koji se vozi gradskim saobraćajem, kao i privatizacija istog. Što se bicikla tiče, to nije loša ideja, ali bicikl nije za vožnju po svakom vremenu, treba ga negde parkirati kad stignete tamo kud ste naumili, dakle i to treba razraditi, nisu staze jedini problem.
A šta jeste problem? Alavi investitori koji bi izbetonirali svaki kvadratni centimetar i naplatili ga kao stan, garažu, parking. Korumpirana gradska vlast (nisu prvi, i prethodni i oni pre njih su bili takvi) koja je u dilu s tm investitorima i ne poštuje potrebe građana. Međutim ,beznađe u Srbiji je najveći problem. U NS se slilo pola Vojvodine i priličan deo RS i CG. To sve treba da izdrži postojeća infrastruktura, a nova se ne gradi.
Rešenje: osloboditi JGSP zaposlenih po partijskoj liniji, dati vozačima dobre plate i tražiti od njih disciplinu, odupreti se investitorima i promovisati bicikle.
Jesam za decentralizaciju grada, ali je suludo izmestiti sve institucije zbog 30% ljudi koji voze kola, dok bi se ostalih 70% građana koji pešače ili koriste gradski prevoz mučilo da ide na periferiju. To nijedan normalan grad ne radi. Do centra postoji prevoz iz svakog dela grada tako da je logično da veći deo institucija (ne sve) bude baš u centru. Kada bi oni koji zaista nemaju potrebu za automobilom koristili neki drugi vid prevoza, bilo sasvim dovoljno parking mesta za one kojima je stvarno neophodan.
Ne bih rekao da je parkiranje u desnoj traci sa sva četiri upaljena žmigavca dobar prilaz bilo kom objektu.
izmestiti iz centra ustanove koje cesto koriste gradjani na periferiju gde postoji prilaz kolima autobusima.Avaj onda niko normala ne bi isao u grad. Prosecan svet vec odaaavno ne gleda izloge jer ni dok je bio zaposlen nije mogao da od svoje pl tamo nista kupi sem budzetlija gubitasa koje je finansirao taj narod koji se oblacio zadnju put na pijaci 99. god.
Ima u gradu inzenjera sa klikerima koji bi napravili savrsen plan da se centar rastereti i sve funkcionise kako treba da nije sujete i nagradjivanja stetocina.
Ipak su pravi inzenjeri za inz menadzmenta tzv qq tata mate.
Lokal u centru je hendikep za vlasnika
Ulica Pere Zdere tj Brace Popovic je nabolja za trgovinu jer ima prilaz automobilima.
Citat, izvod iz nekakve analize FTN: "...i što više oteža automobilski saobraćaj za vozače..."
Nadam se da su to stručnjaci samo nezgrapno formulisali, ali ako zaista takvu meru vide kao rešenje saobraćajnih nevolja u našem gradu, rek'o bi moj komšija: "Daleko im lepa..."
Dakle, pesacima za pocetak napraviti mesta u vec postojecim pesackim zonama, suzavanjem ( kad vec ne moze uklanjanjem ) prosirenih basta kafica , a uklanjanje nepropisano parkiranih besnih automobila sa trotoara bi pomoglo mnogima, bebama u kolicima, invalidima, starima.Javni prevoz je u devedesetim, autobusi sa rupama na podu, uglavnom bez klime, majstorima za volanom i peskirom oko vrata, tesko i njima i putnicima , iskreno.Mozda razmotriti tramvaj u nekim zonama. Biciklistima dati njihov deo trake na kolovozu, obelezen propisno, drugom bojom, jasnijom i horizontalnom i vertikalnom signalizacijom. Svim vozacima uzeti mobilne tokom voznje, iskljuciti na duze one na psihoaktivnim supstancama i vise kontrolisati red i u saobracaju i u gradu.A sto se tice garaza, pa o tome se misli unapred, a ne kad niknu zgrade titani,sa hiljadama kvadrata, onda kopaj rusi i busi jer gle,nema parkinga.
Novi Sad je imao priliku da se razvije u vrhunski moderan grad, ogroman kapital se slivao u njega, a prostora je bilo i više nego dovoljno. Problem je u vlastima koje je birao narod, tako da najveću odgovornost za urbanistički haos snosi narod. Ološ će uvek tražiti način da ispliva na vrh/vlast, narod je kriv što takve bira.
Kakav SMART plan kada su kvazi Urbanisti i Investitori napravili od Grbavice i Nove Detelinare šarene betonjerke, bez svetla, sunca, zelanila, dečijih igrališta, garaža i parkinga? Na redu su betoniranja Centra i Rotkvarije od NS Galeta!? Jedino d počnemo da letimo ili kao pacovi pod zemljom da se krećemo, ...a da ni da letimo ne možemo, urbanisti su smislili zgrade od 13 spratova, a GALE će rado da ih napravi, ostaje nam samo pod beton...
У уређеним градовима није проблем, али у хаотичним градовима, као што је Нови Сад јесте. Никада се не зна поуздано кад ће аутобус доћи на коју станицу. Чак се дешава да један аутобус стигне за 15 минута, а први следећи на истој линији за 10 минута. Први узрок је стање у саобраћају, тачније непостојање жуте траке, паркирање на аутобуским станицама и у тракама којима се креће јавни превоз, гужве у саобраћају и сл. Други проблем је неорганизованост ЈГСП-а да реагује када дође до поремећаја реда вожње, а трећи је велика разлика између возача аутобуса – једни возе преспоро, други пребрзо, једни коче на трепћуће зелено, други пролазе и на жуто, једни отварају само прва врата и споро продају карте, док други отворе сва врата итд.
Најбоље решење би било да постоји апликације за паметне телефоне (као нпр. у Београду, Будимпешти итд.) преко које се може проверити где је возило које чекате. Наравно, треба увести и електронску наплату карата и различите врсте карата (временске, групне и сл.), нове линије и више полазака на постојећим, боље одржавати возни парк итд.. Све ово ће засигурно повећати број корисника јавног превоза и смањити гужве на улицама.
Колики је проблем да се за сваку аутобуску станицу истакну редови вожње за ту конкретну станицу? Рекао бих да није велики. У свету то функционише одавно. Само треба преписати.
На тај начин би људи радије користили градски превоз, а не да џеџе на станицама по свакојаким временским условима чекајући аутобус.
Ово је само једна ставка која води већем коришћењу јавног градског превоза. Знам, има још, али хајде да се крене од нечег.
O kakvom pametnom gradu mi pricamo, pa idioti zaduzeni za saobracaj ovde nisu u stanju da sinhronizuju dva semafora na razdaljini od 50 metara tako da ne moras dvaput da cekas na crveno svetlo.
Izrazi "prvenstveno" i "isključivo" nisu tu da bi se dozvolilo neodgovarajuće korišćenje saobraćajnih površina, već da bi se neki tehnički sticaj okolnosti ili viša sila izuzeli iz zabrane i sankcije. Na primer:
a) bicikl može da bude naslonjen na banderu koja je na trotoaru, a koji služi prvenstveno za kretanje pešaka ili
b) motorno vozilo može da se kreće i po trotoaru (čija je namena prvenstveno za kretane pešaka) zbog ulaska ili izlaska iz dvorišta/garaže/parkinga, ali
c) bilo koje vozilo (osim onih sa specijalnom dozvolom) ne sme da se kreće ili stoji u pešačkoj zoni, koja je ISKLJUČIVO za kretanje pešaka.
E sad, uvek ima inadžija i funkcionalno nepismenih koji ovo neće ili ne mogu da shvate.
Na platou kod spensa napraviti ogromnu podzemnu garažu, a iznad parkić i trg.
Ako već planiraju garažu kod radijator hotela, onda neka planiraju da bude i podzemna i nadzemna.
Kod riblje pijace na trgiću napraviti podzemnu garažu, a iznad park i trgić.
Kod SNP-a napraviti podzemnu garažu, a iznad park i trg.
Pešačka zona:
Jevrejska ulica, železnička ulica,
Miletićeva do trgića,
Grčkoškolsak,
Zlatne grede
Daničićeva do trgića
Kroz pešačku zonu uvesti po sredini biciklističku stazu kao u Ameterdamu.
Lokale ograničiti da budu bašte da budu uz svoje lokale kao u Parizu, kako bi se po sredini moglo šetati, a i biciklisti da prolaze.
Naraviti tranvajsku liniju koja bi krenula od Veternika prema centru, i na taj način omogućiti da Jevrejska i slične ulice budu prohodne za saobraćaj, ali samo gradski (ali ne autobusi)
Napraviti kružne tranvajske linije po Novom Sadu, pa povezati Telep, Novo Naselje, Detelinaru, Limane, sa centrom,
Gde god se može, omogućiti se da se pravi park
Parking mesta planirati ispod parkova kao podzemne garaže.
Širiti Novi Sad, pa graditi izvan centra za stanovanje, a centar ostaviti da diše kakav jeste, tj urediti ga i prekrečiti.
Zakrpiti ulice u centru, da ne otpadaju točkovi prilikom vožnje u Marka Miljanova, Šumadijskoj...
Praviti podzemne prolaze, kako bi pešaci lakše prolazili, a da ne ometaju saobraćaj.
Ima još mnogo ideja, samo treba malo videti kako se radi u normalnim državama...
Nedavno sam gledala dokumentaraca o najsrecnoj drzavi Danskoj.
Dakle kod njih su biciklisticke staze sire od puteva, kao i pesacke,
U procentima 45% se koristi drumski saobracaj (u to ne ubrajamo autobuse)
Plan im je da do 2020 20% se koriste automobili.
Oni prave grad tako da namecu gradjanima koji prevoz ili noge da koriste.
Klima,hladno bicikli voze, pesace,voze se autobusom.
U proseku zive do nekih 90 god.
Dakle,budite i vi tako pametni.
Joj... "Prvenstveno" ne znači da nije regulisano i da trotoar može svako da koristi, već da mora biti propisano zakonom koji je to izuzetak i pod kojim uslovima (npr. deca na biciklu određenog uzrasta u pešačkoj zoni). Za bicikliste ne postoji propisan izuzetak korišćenja trotoara ako nema biciklističke staze. Članom 34 propisano je "Za kretanje vozila vozač mora da koristi površinu namenjenu za saobraćaj one vrste vozila kojim upravlja, osim u slučajevima predviđenim ovim zakonom". Ako nema biciklističke staze, propisano je "Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje". Ako već pozivaš na kažnjavanje biciklista, nekako mi se čini da ćeš sa ovakvim "znanjem" propisa ti prvi spremiti novčanik...
Novi Sad su jos komunisti-socijalisti posle II sv. rata poceli da upropascavaju. Najpe rusenjem starog gradskoj jezgra radi probijanja puteva i ulica kroz centar. Umesto da je centar ostao nedirnut i da se ulozilo u obnavljanje zgrada, oni su ga razrusili ne bi li probili koridor za automobile i sagradili robne kuce i pozoriste. A trebalo je da naprave krug oko starog jezgrad grada i sada se u njega uopste ne bil ulazilo kolima (mada, jos smo dobro prosli u odnosu na beograd - tamo kroz grad prolazi autoput!). Drugo, NS je nekada bio grad biciklistickih staza i po tome u SFRJ bio poznat u pozitivnosm smislu. To je nesto sto treba obnoviti, negovati i maksimalno propagirati. Trece. Pruga koja ide sremskom stranom bi trebalo da se revitalizuje i njom bi trebalo da prolaze moderni prigraski vozovi kao u vecini evropskih gradova (kao metro niji van gradskog centra gde ide ispod zemlje, izlazi na zemlju).
Neka bude parkiranje po satu 1000 dinara pa da vidis ko ce ici kolima na kafu u grad! I taj novac uplacivati GSP za besplatan javni prevoz za gradjane i resen problem!
ma ovo je sve jos super, sad cemo se ujediniti sa republikom srpskom, pa ce od milion i po ljudi tamo doci milion u srbiju i bice jos lepse u ns sa infrastrukturom, sa mislite kome grade tolike stanove?
sta ima nepravilno u onome sta im zameram?
zameram im pravila a inicijativi ono iz prvog intervjua 'mi smo tu da bi pokazali kako se vozi bicikli. do nase pojave se bicikli nije vozio u nsu'
garantujem da bicikli vozim vise od ovde nekih koji se javljaju kao biciklisti
nemastina cini ljude zavisnim...politicki, ekonomski, kao i zdravstveni PROBLEMI prave cuda od jedne gomile zavisnika! ko te pita za urbanisticka resenja ( vidi Novo naselje, Limane 1, 2). grad se pretvarau u selendru na sprat, prekarijat zauzima vec danas najveci deo centra grada, smrdljivi konteneri po ulicama su prepoznatljivi "suveniri" danasnjeg Novog Sada...grad/drzava su odavno bankrotirali i za normalizaciju PRIDOSLICA nema se ni para ni vremena, a NI VOLJE. brdsko-planinski mentalitet se ne gubi preko "interneta". KULTURA je luksuz, MORAL nije vise "moderan", a ETIKA se odselila u "inozemstvo". tuzno tusemstvo uzivaj u letnjim guzvama i letnjim mirisima i sanjaj o Novom Sadu, bez zgradurina ofarbane serpa-plave boje!!!
w.
Novi Sad je jedan od retkih gradova u svetu koji se natrpava, seče, betonira, gradi kao deca što grade lego kockama u centralnim delovima , odnosno prema unutra.......posledice: stvara se gužva, nema mesta za parkiranje (na LImanu bukvalno auto na autu), uništavaju se i poslednje zelene površine, seče se drveće staro nekoliko decenija, sve se asfaltira.........................UŽAS.
Od starog Limana nije ostalo ništa, kao ni Grbavice, Centra, Detelinare, Podbare.............
Svi Gradovi u svetu se šire prema spolja, a mi svaki ćošak, kutak, kvadrat betoniramo, uništavamo ovaj nekad lepi grad..........................
Adice i dalje bez kanalizacije, a baš su Adice naselili stari Limanci da bi pobegli od ovog javašluka, bahatosti..........Gradskih vlasti.
21 vek bez kanalizacije-SRAMOTA
Najvažniji su nam tržni centri, a narod sa polupraznim korpama-Budalaština
Pogledajte Podbaru (Marka Miljanova, Kosovska, stanovi 1400e/m2) ..centar (Pap Pavla, Hilandarska, Slovacka..stanovi 1400e/m2).. Vase Stajica, Mileticeva, Pasiceva, Ilije Ognjanovica, ..nigde biciklisticke staze.. trotoari svi pokrpljeni, u rupama, kao da su od pre 100 godina.. javne povrsine potpuno izlupane..uzas.
hell 05.06.2018 • 11:08
Zeludac mi se okrene kad vidim nabildovane bicikliste sa rancima na ledjima kako sumanuto jure ulicama.
I meni kada vidim nabildovane vozace kako parkiraju ispred kafica i izlaze sa pederusama ispod miske ili sumanuto skrecu na uslovno zeleno, ali to nema veze ni sa biciklom ni sa kolima, nego sa saobracajnom i opstom kulturom.
Bez nezavisnog šinskog saobraćaja nema "Pametnog rešenja za saobraćaj"
Nije normalno očekivati metro kao u Tokiju ili Minhenu, ali je realno za Novi Sad da dobije nadzemni, tzv laki metro, kao npr u Nici ili drugim evropskim gradovima koji broje do 500-600 hiljada stanovnika. Novi Sad ima dovoljno široke bulevare za to.
Gradom upravljaju ljudi iz stranaka koji nemilosrdno troše državni novac za gorivo i voze ih državni šoferi službenim automobilima. Njih ne interesuje kako građani žive niti ih pogađaju problemi u saobraćaju. Nemaju dodir sa realnim stanjem i životom.
Postoji Pruga!
AKO JE NISTE UNIŠTILI!?
Eto prilike. a ne skup Projekat!
UDRUŽENI Mogu da ga urade REDOVNI Studenti Završne godina!
Sa Svih DRŽAVNIH Fakulteta Koji su Potrebni za OVAJ PROJEKAT zvani TRANVAJ!
Naravno ne računam one sa Kupljenom Diplomom i Partijski Ofarbane!
Prvo Prigradska mesta gde postoji Pruga!
Pa neka Mladi Sebi Grade Budučnost! A,ne KORUMPIRANI POLITIČARI!!!....
merljivih ciljeva; ništa drugo i ne umeju nego da usvajaju tuđe koncepte bez razmišljanja o tome koji pravac u budućnosti slede; jer svoje i nemaju; bilo da govorimo o transportu, čistom vazduhu ili čistoj vodi, pravosuđu, zdravstvu ili obrazovanju, pametnjakovići će se držati http://www.novisad.rs/sites/default/files/documents/nacrt_strategije_odrzivog_razvoja_gns.pdf. i svaki će segment prema SCS (str 51) opravljati inovativnim metodama, uvođenjem savremenih tehnoloških rešenja (str 48) i sve će usluge da budu "pametne", sve će ići glatko kao u Londonu i NY, dok su oni na vlasti.
Član gradskog veća za saobraćaj je Caki Kravić, poznat po vršenju funkcija u državnim ustanovama. Kravića je preporučilo na to mesto to što je član LSV, ako neko zna da ima neke druge kvalitete neka kaže.
Hoće sad da osnuju nekakvu Direkciju, pa zar nema dovoljno zaposlenih u gradskoj upravi. Koliko ima saobraćajnih inžinjera, građevinskih inžinjere i ostalih stručnih lica zaposleno u Gradskoj upravi za saobraćaj?
Pre nekoliko godina sam imao samo reči hvale za GSP i za Zelenilo, na primer.
Pogledajte kako je danas, pogledajte nam rupičave, iskrpljene i valovite puteve u gradu, autobuse, vozače, staze za bicikliste, parkinge, nepokosene trave, radove koji kao da se trude da maksimalno ometaju, pešake čak...
Žao mi je, napredni, ali grad se ne održava ili organizuje sam. Na tome se mora kontinuirano raditi, a to i košta. Ako samo pustite inerciju da radi, a kintu 'preraspoređujete', dobijate vašar u kom smo.
Nigde na svetu niko ne dozvoljava da se soliteri prave na raskrsnicama, to nisu raskrsnice puteva koji spajaju neki Liman i neko Avijaticarsko Naselje. To su raskrsca magistralnih puteva konkretno magistralni put m21 i m7 se ukrštaju na futoškoj pijaci.
E sad kad se usele Pupinova Palata, soliter kod Braće Ribnikara i finalni ( po meni možda i najveći primer ko upravlja gradom i ko donosi odluke ) ovaj kod pokrajinske bolnice.
Gospodo draga, postoji stvar koja se zove "špic" saobraćaja, taman da ima podzemna garaža sa 25 000 parking mesta, i da neka dizalica direktno već upaljene automobile spušta na određeno mesto. Velika većina ljudi na posao kreće ujutro između 7 i 8 i sa istog se vraćaju između 3-4-5 .
E sad ćete videti šta će se događati kad se začepe ulice i raskrsnice gde se nalaze pomenute zgrade. To je takav zločin čak i prema tim što imaju novca da kupe te stanove, zamislite da dete trebaš da ubaciš u automobil i da ga zavežeš i da kreneš negde i posle da se vratiš.
Garantujem kolaps do te mere, da neće biti moguće živeti i raditi nešto u par centralnih četvrti.
Isto što se sad događa na uglu Drapšina i Laze Kostića
Taman pođemo biciklom na posao i onda ni to ne smemo. Staza nema, tu gde su ofarbali crveno samo ako hoćete da vas udari bus ili auto...Pa ovde je stvarno samo da čovek poželi da se iseli što dalje od ove crne rupe.
A problem biciklista u pešačkoj zoni to ništa? Popovi prodju par puta na dan kolima vozeći duplo sporije od nekoliko desetina biciklista koji prolete i Zmaj Jovinom i Dunavskom i D. parkom. Obi voze u kontra smeru u jednosmernim, koriste pešački prelaz kada im odgovara. To je novosadcki?
Zasto se bar nekrene od uvodjenja "zelenih talasa" na postijecim semaforima i bulevarima i koriscenjem zutih traka za GSP umesto sto se na njima parkiraju vozila.Pa onda redom
Naime, u upravi kažu da bi dobro rešenje možda bilo osnivanje direkcije za javni prevoz, koja bi, kao organ upravljanja, preuzela ulogu organizacije mreža autobusa i redove vožnje, kao i pristupa na tržište usluge javnim prevozom.
Znači zaključak je da nam treba još jedno javno preduzeće gde će dolaziti na posao partijski kadrovi i koje će nameštati tendere za privatne firme čiji su vlasnici takođe partijski kadrovi..Da li partokratiji i krađi u ovom društvu ima kraja?
Cak i policajci spominju kako je kod putnika obaveštenje da biciklisti smeju da voze brzinom pešaka. Ne voze, naravno. No, to obaveštenje važi samo za KOLOVOZE, nikako za pešačku zonu i trotoare. Ali, to je za mnoge bicikliste i saobraćajce već suviše visoka matematika.
Novi Sad je grad bez plana, strategije, maštovite vizije i naročito bez neke uspešne budućnosti. Truli ispod plašta stranačke korupcije i partijskog kriminala. Postao je kazaba gde vladaju bahati i neuki. Zato je i sve naopako i pogrešno, zato i jeste sve kako jeste.
Novosađani su najviše krivi za propast svog grada. Niste se borili za svoj grad kao što to rade drugi po svetu nego ste dopustili da vam razni behatonci kroje sudbinu. Sada ste ogorčeni i ljuti. Sada je kasno za kajanje.
Sećate se da su oko Riblje pijace nedavno radili, rekonstruisali ulice Miloša Bajića, Daničićevu i Trg Republike? E danas je ponovo raskopavaju. SMART ljudi iz Smart City- ja. Štedi se, štedi se... kriza je, smanjuje se deficit. Penzioneri i zaposleni od umanjenih isplata finasiraju radove.
Ima resenje.
Evo ja sa ekipom drzim casove skejta. Dodjite do keja da naucite i vasi problemi sa guzvom leti kad rade mjesalice su gotove. Ima popust za penzionere, plus kaciga a ako stariji partizani izvole imamo i slemove.
Za botove imamo skejt sa dizajnom sendvica ili vucketovom slikom obay. Vrlo moderno tako da vam se nece niko smejati sto ste in.
Kad mogu svi da budu fudbalski selektori mogu i ja da budem stručnjak za saobraćaj! Lepo naći neku slobodnu njivu pa sagraditi zgradu i svu gradsku administraciju strpati u nju i napraviti dovoljno parkinga da se parkiraju i oni što tu rade i oni nesretnici koji moraju kod njih. Tome dati neki fensi naziv koji uključuje reči smart i centar. Kad bi se sav taj narod koji šeta po gradu od katastra, preko poreske, Urbanizma...možete ih prepoznati po tome što nose neke fascikle i pričaju sami sa sobom izmestio iz grada - Novi Sad bi opusteo! Hiljade vozila ne bi ni dolazilo svaki dan u grad. Reče mi neko da ne može Gradska kuća da se izmesti iz centra. Ako ima neko ko je kao običan građanin video išta više od one buđave šalter sale od Gradske kuće molim ga da mi opiše to iskustvo - crkoh od radoznalosti. E onda napraviti ogromnu pešačku zonu u kojoj će iznajmljivanje bicikala biti besplatno i po kojoj će na svaka dva minuta voziti autobus, neki koji ne zagađuje - i da vidiš divote!
Koliko god to danas izgledalo daleko, meni se ovaj vodeni transport uopšte ne čini kao luda ideja. Ako je mogla postojati redovna linija Donji Milanovac - Beograd još osamdesetih, ja ne vidim zašt ne bi danas mogli povezati Čerevič, Beočin, Susek, Fudtog, KArlovce, pa čak i Bačku Palanku. Uštedeli bi gomilu vremena ljudima, a i cena bi bila zasigurno niža.
Jao što će biti super kad smart "palata " Pupin primi još 100-150 smart porodica sa smart automobilima 150×2, pa kad njima dođu smart gosti na svečare, pa kad se otvore smart radnje pa smart kamioni za smart dostavu zastanu malo da istovare i smart džip biznismeni dođu u smart kancelarije.
Ma svi ste za smart plan - ubilo se. Došli svi s ledine i ne vide dalje od prvog brda na vidiku i svog novčanika.
Ja bih naplacivao kazne vozacima koji voze i parkiraju po trotoaru i biciklistickoj, biciklistima koji voze po centru i trotoaru i pesacima koji ne postuju svetlosne znake i prelaze mimo pesackog..
I eto novaca za sredjivanje saobracaja i poboljsanje saobracajne kulture.
Ja sam i biciklista i pesak i vozac i sve tri kategorije prave velike prekrsaje u saobracaju.
Novi Sad je postao jedna velika skrnavština. Kroz centar grada više ne možeš ni da prošetaš od silnih bašti kafića. Zona bašti je sve šira i šira. Nekada je to bila samo Zmaj Jovina a danas je tu i Dunavska, Njegoševa, Kralja Aleksa, Bulevar Mihajla Pupina, Miletićeva,... Kej je skrnav do bola. Uveče klinci cirkaju pivo kod spomenika a preko dana ceo taj kraj smrdi na mokraću i proliveno pivo. Obuća ti se zalepi za behaton kada tuda prođeš, svuda razbacane ljuskemod semenki a crveni behaton je sada crn koliko je prljav. Na đonovima pokupiš barem desetak žvaka. Na Bulevaru Oslobođenja svake nedelje nikne nova zastakljena bašta pa na tim mestima nastaju čepovi i stvaraju se gužve pešaka. Pešaci hodaju biciklističkom stazom, biciklisti voze trotoarima. Opšti haos i ludilo. Kod Futoške pijace divlje tezge za prodaju voća. Svuda izgaženo voće, ogromne lepljive fleke na trotoaru, sve smrdi na ovim visokim temperaturama. Kao da gledam slike iz Kandahara a ne iz Novog Sada. Skrnavština od grada.
Napraviti autoput sa 4 traka od Naselja preko Veternika do Futoga. Na Naselju biciklisticku parking stanicu pa svi iz Veternika i Futoga nek parkiraju svoje džipove na Naselju pa biciklom u centar do SNPa. Biće lepa prilika da vide i pozorište, bar spolja.
Nikom ne pada na pamet da izgradi parkinge na 4-5 etaža, što bi bilo normalno rešenje. Biciklisti u parku, bixiklisti u pešačkim zonama, biciklisti na trotoarima... čak i tamo gde ima biciklističkih staza, a ima ih zanemarljivo malo.Urbanisti samo vide zgrade, o ostalom slabo razmišljaju. O pešačkim stazama bi se mogao napisati roman, navešću samo trotoar u Ul. M. Antića sa parne strane između Trga galerija i Vojvođanskih brigada, tu bi trebalo da prolaze posetioci galerija, treba to videti. Kad već spomenuh, Trg galerija je jedno od najružnijih mesta u gradu, sa onim ružnim parkingom, umesto da se pretvori u jedno od najlepših, jer tu je umetničko bogatstvo grada. No, ni planom uređenja za "Novi Sad grad kulture" nije ni spomenuto. Koga bri ga za umetnost u ovoj zemlji.
Uvesti nadzemni metro, prva linija od Futoga do kraja Petrovaradina i druga linija od pocetka Klise do kraja limana 4. Pa ih dodavati dalje. Autobuse zameniti tramvajima. Za bicikliste napraviti mostove iznad velikih raskrsnica (Futoska pijaca, centar...)
1.Napraviti sto vise kruznih linija kojima bi se precicama stizalo u drugi deo grada umest jrz guzv preko centra. Neiskoristen Bulevar Evropre novi deo do Klise i Buk J Ducica, Partizanska . Zasto se preko centra ide sa NNaselja na KLisu ili u Kisacku ulicu. 2.
11 pravi pauzu kod zelj stanice pa se manje koristi za pravac prema Kvantasu sa Detelinare i kontra.
3.Soferi nisu supermeni. Vratiti prodavce karata u autobuse .Verujem da bi dobar deo onih koji rade u pelenama za sitne pare pre za te pare radio kao prodavac karata u autobusu.
4.Ucestalost semafora i autobuskih stajalista produzava voznju skoro do te mere da ni za dzabe ne bi usao u bus a kamoli za 65 dinara od kojih za nuzdu moze da prezivi 1 dan.
Uvesti drasticne kazne za kradju bicikala kako bi gradjani vise koristili bicikle bez rizika da ostanu zauvek bez njih. Taj slucaj sa kradjom bicikala je isti kao sa uvodjenjem zakazivanja kod lekara i dibijanjem brojeva na salterima. 70 godina je bion haos a za 1 noc se stanje sredilo. Samo fali volja.
5.Uz Bul Evrope napraviti jos igralista za decu kako ne bi koristili parking za igru. Svojom ciikom i uzurpacijom tudjih parkinga ikom i tandrkanjem uznemiravaju stanare, unistavju im imovinu koju ne popravjaju, podlecu pod automobile igraju fudball izmedju automobila i sutiraju u vrata garaza umesto golova dok ne odvale limove, ostavlajuu decija kolica na prolazu automobilskom koriste tudja dvorista za precice .Pitanje je dana kada ce neko malo dete koje se ne vidi
Zašto ne bi išli vozom do Karlovaca, Beočina, pruge postoj. Iz Amsterdana u Harlem svakih 5 minuta ide voz. Naravno, u sekund tačno. Imate i druge primere od kojih može da se uču. Ljubljana je u čitavom gradu iscrtala biciklističke staze na pločnicima i bicikl je glavno sredstvo prevoza. I u drugim evropskim graadovima je slično. Za to ne treba neko naročito ulaganje, malo pameti, tuđeg iskustva i boja. Ali kako nacrtati bibklističku stazu ispred Pupinove palate (kako može jedan privatnik da uzme Pupinovo ime za svoju skalameriju?) kada ima jedva metar pločnika ispred zgrade? Zašto je Trifkovićev trg od beton i asfalt? To je jedno od najlepših starih urbanističkih rešenja. Zašto u samom centu da bude polazna stanica autobusa i da večno stoje parkirani autobusi, preko puta Uspenske koja je i zaštićeno kulturno dobro? I tako redom, bez kraja i konca. A gradske vlasti samo seku, betoniraju, behatoniraju, asfaltiraju, samo ne krpe rupe na ulicama, ne peru autobuse, daju dozvole za zgrade bez podzemnih garaža i ruše nam kvalitet života u gradu. Halo, nije sve vaša zarada, brinite o dobrobiti zajednice!
Stigli Napredne se..acine i uredile nam grad. Sede uzimaju lovu i bas ih briga za bilo sta u gradu, nista pozitivno nisu ucinili samo su napravili i napunili grad vecom seljanom i od nekada besplatnih parkinga prave parkinge na limanu za placanje. Pod izgovorom da ima malo parkinga itd. Iako grade zgrade na mestima gde je nekada bio parking... Niti jednu ulicu nisu renovirali, da ne kazem za bul. Oslobodjenja i ostale glavne ulice, polupani... Sramota me! U Gradski prevoz zaposlili su sve svoje pulene, pa cak i MMA borce iz Odzaka... I tako dalje da ne navodi blistavilo ovih nazadnih seljacina. Od grada koji je bio uzor cistoce i lepote, sada je... Boze me oprosti! No, vise mi nije ni zao, jer ce svi normalni otici iz ovog grada i drzave posto se svi pakuju i pripremaju, pa i ja sa porodicom sa njima. Vracacemo se jednom godisnje u ovaj ljudski "Zoloski Vrta" i uzivatu u raznolikosti i sarenilu nespojivog jedno sa drugim i ljudima koji stvaraju tu "čaroliju" i taj "šarm", uz onu poznatu AV-ovsku pricu kako je on jedini koji ce nas/vas preporoditi, a nazalost nista on nece preporoditi.
Takođe, treba i pooštriti kontrolu i sankcionisanje biciklista koji ne poštuju propise, jer i to je jedna od stvari koja demotiviše pešake. Treba uvesti i bolji sistem zvaničnog obrazovanja svih učesnika u saobraćaju, kako ih ne bi "obrazovali" priučeni pravnici svojeručnim tumačenjem zakona i propisa, čime samo stvaraju dodatnu konfuziju.
Plan je dobar. Problem je ko ce to realizovati. Vazno je postaviti prave ljude a ne partijske. Trebaju nam strucnjaci. Smanjiti baste u centru - kroz centar se tesko prolazi. Dopustiti biciklistima da prolaze kroz centar. Srediti Trifkovicev trg i izbaciti vozila. Kroz centar da prolaze samo autobusi. Izbaciti saobracaj iz Zeleznicke ulice i oko Dunavskog parka prema Vojvodjanskom muzeju. Premestiti kvantas i tu napraviti garazu za autobuse ( zakrcili su kej). I puno puno zelenila i kanti za djubre.
Osnovni problem grada Novog Sada je urbanisticki haos i neplanska i bespravna gradnja i naseljavanje u poslednjih 25 godina.Za kratko vreme,Novi Sad je sa 200.000 stanovnika narastao na preko 400,000 i to bez ikakvog plana razvoja infrastrukture a posebno naseljavanja i divlje gradnje.Od ulica gde su bile porodicne kuce napravljeni su kanjoni sa gomilom zgrada,zida ko kako hoce,i gde hoce,mimo plana i projekta i sada odjednom kao nema mesta,guzva u saobracaju,ajaoj...Da vidite kako je doticni direktor Urbanizma vristao na takva pitanja oko tzv,Pupinove palate,sta ce biti ako npr.taksisita malo duze vraca kusur u Zeleznickoj ulica,bice red do Futoske pijace.Oni koji su ziveli u Novom Sadu 80-tih godina se verovatno secaju projekta Miseuk,tu je trebao da bude tzv.Novi Sad 2,naselje sa 200.000 stanovnika kao Novi Beograd,totalno urbano i po svim pravilima i urbanisticke i gradjevinske struke.I sta se desilo,dosli divlji i napravili haos uz pomoc domacih korumpiranih i eto ti Novi Sad danas,totalni uzas u svakom smislu.
Zasto se ne razmatra nadzemna zeleznica koja bi povezivala zvezdasto periferiju i okolna mesta sa centrom grada. Izgradnja stubova zauzima malo mesta na gradskoj povrsini . Ili mozda gondolama povezati grad, pa cak i Petrovaradinsku tvrdjavu. Jedino je sporno koliko serifi mogu da se utale pa onda to zapravo dize cenu projekta.
Svi učesnici u saobraćaju u Novom Sadu žive u gorim uslovima ali zato svi direktori Urbanizma žive u najboljim uslovima jer su potpisali sve dozvole za gradnju.
Ako nemam potrebe dolaziti autom iz Sremskih Karlovaca dođem vozom pa dalje po potrebi autobusom ili peške. Ponekad parkiram auto u Petrovaradinu, dođem autobusom u grad i nemam problem parkiranja u centru.
"Naime, u upravi kažu da bi dobro rešenje možda bilo osnivanje direkcije za javni prevoz, koja bi, kao organ upravljanja, preuzela ulogu organizacije mreža autobusa" ???? HA HA HA !!!Pa i sada isti ti upravljaju radom JGSP pa vidimo kako su uspešni. U toj direkciji bi opet radili isti finansisti i vazduPLOhovi...da oni imaju mozga ne bi grad i prevoz ovako izgledali..
Vlast nema interes da građani voze bicikle i idu peške.To ne donosi pare od akciza ,registracija,parkinga budu zdravji pa se ne leče.........A stalno treba ulagati u infrastrukturu za njih .
Sad kad pogledam ovaj moj komentar... nema od toga ništa. Nemamo mi ni kadar, ni pare da ovako nešto uradimo, a siguran sam ni volje. Od svega, imaćemo neki frankenštajn-hibrid od "pametnog grada".
Nije problem da se građani upute na veće korišćenje javnog prevoza, ali taj javni prevoz mora da bude zaista kvalitetan. Ne može autobus da se čeka 10 do 15 minuta, ni u jednom pravcu. Ne mogu da dolaze rasklimani, razdrndani, prljavi, zarđali autobusi bez dobrog grejanja i bez dobre klime. Ne mogu autobusi da budu pretrpani i da se nema mesta ni za stajanje, a kamoli za sedenje, samo da bi se uštedelo malo. Ne mogu vozači da se bave naplatom karata i da istovremeno budu na oprezu u saobraćaju. Vozači moraju da budu kulturni, lepo obučeni, čisti. Moraju da se očiste ulice i bulevari od nepropisno parkiranih vozila, kako bi autobusi mogli nesmetano da prolaze, da se uvedu žute trake tamo gde je to moguće i da se strogo kažnjava vožnja i parkiranje u istima. Potrebno je napraviti više javnih garaža, bilo nadzemnih ili podzemnih, u neposrednoj okolini svih većih institucija i različitih sadržaja, toliko da je lakše parkirati na tom parking mestu nego ostaviti automobil i desnoj traci sa četiri žmigavca. One koji se ogluše o to, strogo kažnjavati. Tamo gde je moguće, napraviti pasarele ili pothodnike za pešake, umesto stalno stavljati semafore koji usporavaju tok saobraćaja. Urediti biciklističke staze i napraviti nove. Napraviti parkirališta za biciklove, što više, to bolje, i to u svim delovima grada, sa video nadzorom, da svi koji žele da ostave bicikl, budu sigurni da će ga na istom mestu i naći. Strogo kažnjavati pešake i motocikliste koji koriste biciklističke staze.
Cek samo da se sruse sve kuce u uzem i sirem centru grada pa da lepo niknu tu zgrade. Ulice ostaju iste, broj stanovnika x10 u tom delu grada. A poznat je mentalni sklop ljudi koji, u ovakvoj situaciji, su u stanju da kupe sada stan u centru - 2 automobila po stanu, minimum.
A problem biciklista u pešačkoj zoni to ništa? Popovi prodju par puta na dan kolima vozeći duplo sporije od nekoliko desetina biciklista koji prolete i Zmaj Jovinom i Dunavskom i D. parkom. Obi voze u kontra smeru u jednosmernim, koriste pešački prelaz kada im odgovara. To je novosadcki?
Gradu se najviše isplati da ulaže u infrastrukturu za pešake, bicikliste i javni prevoz.
Uklanjanje ivičnjaka na raskrsnicama (za pešake i bicikliste), taktilne staze, parkovi, drvoredi i uopšte zelenilo, dovoljno prostrane površine, ulični mobilijar (klupe i česme), parkinzi za bicikle... postojeću pešačku zonu treba proširiti, uvesti legalno bicikliste u nju kako treba i ukloniti "kvazimagistralu" iz centra grada, ostaviti kružne linije javnog prevoza kroz centar. Napravite smartfon aplikaciju za javni prevoz sa GPS-om, koja zapravo i radi i da se karta za bus može platiti preko postpaid računa za telefon. Uvedite (ponovo) standard da svaka zgrada mora da ima biciklanu, u studentskom gradu umesto parkirane garaže za automobile, uvedite garažu za bicikle (toliko mladih može da koristi bicikl), isto važi i za domove. Novom sadu je potreban modal shift u pravcu demotorizacije, a ne proglašavanje automobila za potrebu. Grad će biti dobar kada ga isplaniraju tako da svako može da živi u njemu bez automobila, a da se ne oseća uskraćenim zbog toga za bilo šta.
Svi problemi u Srbiji resavaju se uvek i svaki put otvaranjem jos jedne dodatne agencije/direkcije koja ce uposliti niz "strucnjaka" i dati svoje misljenje na temu kako smanjiti troskove - na primer smanjenjem broja ljudi koji zaista nesto rade u tom istom sektoru ili preduzecu.
Gradski prevoz se izgleda godinama unazad unistava kako bi tu uleteo neki privatnik blizak ljudima na vlasti. Samo kada bi obezbedili cesce i preciznije polaske na vec postojecim linijama i nacin naplate da se ne placa karta po autobusu, vec voznja narednih sat vremena na primer, stvari bi bile mnogo bolje. Trenutno nema mnogo smisla cekati bus 20 minuta da bi se vozio par stanica. Pored toga, neki delovi grada uopste nisu povezani ili jesu, ali presedanjem u centru grada.
Evo dva moguca resenja koja mogu da se sprovedu sad sad:
1. sklonite parking sa kolovoza
2. podignite plate vozacima busa kako ne bi odlazili iz zemlje povecao i bi se broj buseva u gradu.
A, da sklone baste, frizidere i povrce sa trotoara? Izvolte komsija, kupite/unajmite veci lokal, pa frizider i povrce stavite u njega. To je nekih 4- 6 kvadrata, a na nivou grada kad svako izbaci te stvari napolje- nema mesta za pesake.
GSP- horor- ekolosko-bezbedonosna katastrofa!
Uvezeni krsevi koje voze taksisti i ostali- ekoloska katastrofa.
Svaki dan na bajsu napunim lepo pluca crnim/belo-sivim izduvnim gasovima.
Sveobuhvatni plan, skup, generalan, ne detaljan...
A da probaju da krenu od nekih jasno definisanih, manjih problema, pa taj novac uloziti u resenja?
Dok zavrse plan, za 450 dana, napravice se jos destine visespratnica po centru i situacija nece biti ista kao na pocetku pisanja plana...
I ona jovo nanovo...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Saobraćaj u Novom Sadu: zagušen centar, uske pešačke zone, nepopularan javni prevoz
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Novi Sad
•05.06.2018.
•10:00 > 07:41
Komentari 99
nije nego
Meni, gospodine, nije jasno zbog cega tvrdite da ja istresam frustracije? Cak stavise, nije mi jasno uopste na osnovu cega ste zakljucili da sam navijac. Zivo me zanima.
Vas ne interesuje problem. Nije stadion kriv sto imamo divljanje, navijace-dilere, i pre svega drzavu koja ne samo da to tolerise, nego joj dobro dodje. Opet, gospodine, nije tome stadion kriv. Da ponovim, ovo o izmestanju stadiona je pocelo da se provlaci u poslednjih par godina. FK Vojvodina se planski dovodi do bankrota, kako bi gasenjem istog nestao i poslednji razlog za postojanje stadiona. Oteli su plac gde su bili teniski tereni, sada je na redu stadion.
Iz sasvim pouzdanih izvora znam da se na stadionu dva puta (ej, DVA PUTA) godisnje skupi 5000 ljudi. Dovoljno sam star da se setim kada je svake druge nedelje stadion primao 15000 ljudi. Kako stadion nije tada bio problem. Problem su ljudi, drustvo i drzava, a ne stadion. Stadion je, kao i fudbalski klub, nesto sto je u ovom gradu postojalo jako dugo. Nije stadion napravljen u centru grada, nego je grad izrastao oko stadiona.
I na kraju, 'ajde, izmestite stadion. Ali daj da vidimo taj novi stadion na periferiji. Treba stvarno biti naivan pa verovati da je neko zainteresovan da gradi stadion na (recimo) Klisi ili ka Temerinu. Ne, kao sto sam rekao, plan je da se FK ugasi, a zemljiste pretvori u novi trzni centar ili nekoliko solitera - to ce, verujem, resiti sve probleme navedene u ovom clanku. Nije nego.
Vlada
Meni smeta stadion. Ne vidim zašto bi u širem centru grada, usred stambeno-poslovne četvrti, postojao zoološki vrt za divljake i bolesnike. Što bi svi mi trpeli skandiranje puno mržnje, kordone policajaca, uništavanje privatne imovine i blokadu svih prodavnica u krugu od kilometar zbog vašeg bolesnog istresanja frustracije koje skrivate iza idiotskog hobija? Lepo na periferiju grada, najdalje moguće, u njive, pa tamo divljajte.
nije nego
06.06.2018 • 12:36
Stadion treba izmestiti van grada !!!
-----------------------------------------------
Bitange su se namerile da ugase FK Vojvodinu, ne zato sto im smeta kao klub, niti im smeta stadion - nego su se namerili na lokaciju stadiona (koji nije u vlasnistvu fudbalskog kluba, pa ne bi bio predmet stecaja). Prema tome, Gogi i bratijo, man'te se toga - budi te barem iskreni, pa recite zbog cega ne spavate "glede" stadiona.
Ivana
Gogi
Vojvodjanin
Za probleme koje svi vidimo predlaže se "direkcija" - znači još partijskih poslušnika koji ne rade ništa, zatim "tiketing" koji će izbiti još para iz džepova osiromašenog naroda koji se vozi gradskim saobraćajem, kao i privatizacija istog. Što se bicikla tiče, to nije loša ideja, ali bicikl nije za vožnju po svakom vremenu, treba ga negde parkirati kad stignete tamo kud ste naumili, dakle i to treba razraditi, nisu staze jedini problem.
A šta jeste problem? Alavi investitori koji bi izbetonirali svaki kvadratni centimetar i naplatili ga kao stan, garažu, parking. Korumpirana gradska vlast (nisu prvi, i prethodni i oni pre njih su bili takvi) koja je u dilu s tm investitorima i ne poštuje potrebe građana. Međutim ,beznađe u Srbiji je najveći problem. U NS se slilo pola Vojvodine i priličan deo RS i CG. To sve treba da izdrži postojeća infrastruktura, a nova se ne gradi.
Rešenje: osloboditi JGSP zaposlenih po partijskoj liniji, dati vozačima dobre plate i tražiti od njih disciplinu, odupreti se investitorima i promovisati bicikle.
Nikola
Ne bih rekao da je parkiranje u desnoj traci sa sva četiri upaljena žmigavca dobar prilaz bilo kom objektu.
niste nie neresivo
Ima u gradu inzenjera sa klikerima koji bi napravili savrsen plan da se centar rastereti i sve funkcionise kako treba da nije sujete i nagradjivanja stetocina.
Ipak su pravi inzenjeri za inz menadzmenta tzv qq tata mate.
Lokal u centru je hendikep za vlasnika
Ulica Pere Zdere tj Brace Popovic je nabolja za trgovinu jer ima prilaz automobilima.
Čika
Nadam se da su to stručnjaci samo nezgrapno formulisali, ali ako zaista takvu meru vide kao rešenje saobraćajnih nevolja u našem gradu, rek'o bi moj komšija: "Daleko im lepa..."
ns
Dođoš
Dragana
Никола
Најбоље решење би било да постоји апликације за паметне телефоне (као нпр. у Београду, Будимпешти итд.) преко које се може проверити где је возило које чекате. Наравно, треба увести и електронску наплату карата и различите врсте карата (временске, групне и сл.), нове линије и више полазака на постојећим, боље одржавати возни парк итд.. Све ово ће засигурно повећати број корисника јавног превоза и смањити гужве на улицама.
С времена, на време
На тај начин би људи радије користили градски превоз, а не да џеџе на станицама по свакојаким временским условима чекајући аутобус.
Ово је само једна ставка која води већем коришћењу јавног градског превоза. Знам, има још, али хајде да се крене од нечег.
DonJuan
Grand Parada
DAnska
Slazem se ali ima jedan problem : mi nismo Danska niti cemo ikada biti sa ovim polupismenim narodom koji obozava Zikinu sarenicu .
Posmatrač
a) bicikl može da bude naslonjen na banderu koja je na trotoaru, a koji služi prvenstveno za kretanje pešaka ili
b) motorno vozilo može da se kreće i po trotoaru (čija je namena prvenstveno za kretane pešaka) zbog ulaska ili izlaska iz dvorišta/garaže/parkinga, ali
c) bilo koje vozilo (osim onih sa specijalnom dozvolom) ne sme da se kreće ili stoji u pešačkoj zoni, koja je ISKLJUČIVO za kretanje pešaka.
E sad, uvek ima inadžija i funkcionalno nepismenih koji ovo neće ili ne mogu da shvate.
Lala
Ako već planiraju garažu kod radijator hotela, onda neka planiraju da bude i podzemna i nadzemna.
Kod riblje pijace na trgiću napraviti podzemnu garažu, a iznad park i trgić.
Kod SNP-a napraviti podzemnu garažu, a iznad park i trg.
Pešačka zona:
Jevrejska ulica, železnička ulica,
Miletićeva do trgića,
Grčkoškolsak,
Zlatne grede
Daničićeva do trgića
Kroz pešačku zonu uvesti po sredini biciklističku stazu kao u Ameterdamu.
Lokale ograničiti da budu bašte da budu uz svoje lokale kao u Parizu, kako bi se po sredini moglo šetati, a i biciklisti da prolaze.
Naraviti tranvajsku liniju koja bi krenula od Veternika prema centru, i na taj način omogućiti da Jevrejska i slične ulice budu prohodne za saobraćaj, ali samo gradski (ali ne autobusi)
Napraviti kružne tranvajske linije po Novom Sadu, pa povezati Telep, Novo Naselje, Detelinaru, Limane, sa centrom,
Gde god se može, omogućiti se da se pravi park
Parking mesta planirati ispod parkova kao podzemne garaže.
Širiti Novi Sad, pa graditi izvan centra za stanovanje, a centar ostaviti da diše kakav jeste, tj urediti ga i prekrečiti.
Zakrpiti ulice u centru, da ne otpadaju točkovi prilikom vožnje u Marka Miljanova, Šumadijskoj...
Praviti podzemne prolaze, kako bi pešaci lakše prolazili, a da ne ometaju saobraćaj.
Ima još mnogo ideja, samo treba malo videti kako se radi u normalnim državama...
biciklista
Dakle kod njih su biciklisticke staze sire od puteva, kao i pesacke,
U procentima 45% se koristi drumski saobracaj (u to ne ubrajamo autobuse)
Plan im je da do 2020 20% se koriste automobili.
Oni prave grad tako da namecu gradjanima koji prevoz ili noge da koriste.
Klima,hladno bicikli voze, pesace,voze se autobusom.
U proseku zive do nekih 90 god.
Dakle,budite i vi tako pametni.
pravnik
Mile
Srpski narod je navikao da ne snosi odgovornost za sopstvene postupke i nema osećaj
nacionalne pripadnosti i celine...
Kada se budete pomolili za čoveka kog prvi put vidite na ulici i poželeli mu prosperitet i napredak, biće i vama i njemu bolje...
Nažalost, malo ljudi razume ovo što pišem, oduvek dominira primitivizam, ovaj tekst koji komentarišem je samo posledica toga.
B
Aleksandar
S. M. A. R. T.
M-merljivi,
A-izvodljivi,
R-značajni,
T-bez prekoračenja rokova:
ciljevi građana za sopstvenu pametnu budućnost bez politikanata, odmah!
rs
/
jos nisi naveo gde biciklista moze voziti po stazi za pesake
dokle to ide..
Zeludac mi se okrene kad vidim nabildovane bicikliste sa rancima na ledjima kako sumanuto jure ulicama.
Sad ti vec i rancevi smetaju?
/
ti nisi daleko od g ia
sta ima nepravilno u onome sta im zameram?
zameram im pravila a inicijativi ono iz prvog intervjua 'mi smo tu da bi pokazali kako se vozi bicikli. do nase pojave se bicikli nije vozio u nsu'
garantujem da bicikli vozim vise od ovde nekih koji se javljaju kao biciklisti
bedara
w.
Novi Sad
Od starog Limana nije ostalo ništa, kao ni Grbavice, Centra, Detelinare, Podbare.............
Svi Gradovi u svetu se šire prema spolja, a mi svaki ćošak, kutak, kvadrat betoniramo, uništavamo ovaj nekad lepi grad..........................
Adice i dalje bez kanalizacije, a baš su Adice naselili stari Limanci da bi pobegli od ovog javašluka, bahatosti..........Gradskih vlasti.
21 vek bez kanalizacije-SRAMOTA
Najvažniji su nam tržni centri, a narod sa polupraznim korpama-Budalaština
Lepi
Tatin sin
Biciklista
Član 7
21) trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka,
25) pešačka staza je put koji je namenjen isključivo za kretanje pešaka
Član 160
Pešačka zona je deo puta, ulice ili deo naselja koji je prvenstveno namenjen saobraćaju pešaka.
:))))
@hell
Zeludac mi se okrene kad vidim nabildovane bicikliste sa rancima na ledjima kako sumanuto jure ulicama.
I meni kada vidim nabildovane vozace kako parkiraju ispred kafica i izlaze sa pederusama ispod miske ili sumanuto skrecu na uslovno zeleno, ali to nema veze ni sa biciklom ni sa kolima, nego sa saobracajnom i opstom kulturom.
Telep
Nije normalno očekivati metro kao u Tokiju ili Minhenu, ali je realno za Novi Sad da dobije nadzemni, tzv laki metro, kao npr u Nici ili drugim evropskim gradovima koji broje do 500-600 hiljada stanovnika. Novi Sad ima dovoljno široke bulevare za to.
Uprava
...
hell
NS67
AKO JE NISTE UNIŠTILI!?
Eto prilike. a ne skup Projekat!
UDRUŽENI Mogu da ga urade REDOVNI Studenti Završne godina!
Sa Svih DRŽAVNIH Fakulteta Koji su Potrebni za OVAJ PROJEKAT zvani TRANVAJ!
Naravno ne računam one sa Kupljenom Diplomom i Partijski Ofarbane!
Prvo Prigradska mesta gde postoji Pruga!
Pa neka Mladi Sebi Grade Budučnost! A,ne KORUMPIRANI POLITIČARI!!!....
smart filozofija
Kaja
Hoće sad da osnuju nekakvu Direkciju, pa zar nema dovoljno zaposlenih u gradskoj upravi. Koliko ima saobraćajnih inžinjera, građevinskih inžinjere i ostalih stručnih lica zaposleno u Gradskoj upravi za saobraćaj?
Nikola
Pogledajte kako je danas, pogledajte nam rupičave, iskrpljene i valovite puteve u gradu, autobuse, vozače, staze za bicikliste, parkinge, nepokosene trave, radove koji kao da se trude da maksimalno ometaju, pešake čak...
Žao mi je, napredni, ali grad se ne održava ili organizuje sam. Na tome se mora kontinuirano raditi, a to i košta. Ako samo pustite inerciju da radi, a kintu 'preraspoređujete', dobijate vašar u kom smo.
Mile
E sad kad se usele Pupinova Palata, soliter kod Braće Ribnikara i finalni ( po meni možda i najveći primer ko upravlja gradom i ko donosi odluke ) ovaj kod pokrajinske bolnice.
Gospodo draga, postoji stvar koja se zove "špic" saobraćaja, taman da ima podzemna garaža sa 25 000 parking mesta, i da neka dizalica direktno već upaljene automobile spušta na određeno mesto. Velika većina ljudi na posao kreće ujutro između 7 i 8 i sa istog se vraćaju između 3-4-5 .
E sad ćete videti šta će se događati kad se začepe ulice i raskrsnice gde se nalaze pomenute zgrade. To je takav zločin čak i prema tim što imaju novca da kupe te stanove, zamislite da dete trebaš da ubaciš u automobil i da ga zavežeš i da kreneš negde i posle da se vratiš.
Garantujem kolaps do te mere, da neće biti moguće živeti i raditi nešto u par centralnih četvrti.
Isto što se sad događa na uglu Drapšina i Laze Kostića
Ns
BobRock
Mastodont
Mislili smo da je G poremećen, ali kako tebe dečko cepaju kompleksi od biciklista, to je neviđeno.
Maca
Đura
Znači zaključak je da nam treba još jedno javno preduzeće gde će dolaziti na posao partijski kadrovi i koje će nameštati tendere za privatne firme čiji su vlasnici takođe partijski kadrovi..Da li partokratiji i krađi u ovom društvu ima kraja?
Bora
Frank
Novosađani su najviše krivi za propast svog grada. Niste se borili za svoj grad kao što to rade drugi po svetu nego ste dopustili da vam razni behatonci kroje sudbinu. Sada ste ogorčeni i ljuti. Sada je kasno za kajanje.
Smart???
shwargla
Evo ja sa ekipom drzim casove skejta. Dodjite do keja da naucite i vasi problemi sa guzvom leti kad rade mjesalice su gotove. Ima popust za penzionere, plus kaciga a ako stariji partizani izvole imamo i slemove.
Za botove imamo skejt sa dizajnom sendvica ili vucketovom slikom obay. Vrlo moderno tako da vam se nece niko smejati sto ste in.
Ana
/
kao i automobili i segwayi
gradjanin
"Uvesti nadzemni metro. "
mi ne umemo rupu na putu da zakrpimo a kamoli da izgradimo metro.
momčiloNS
Nela
Smart upravljač
Ma svi ste za smart plan - ubilo se. Došli svi s ledine i ne vide dalje od prvog brda na vidiku i svog novčanika.
banana republic
Komsha
I eto novaca za sredjivanje saobracaja i poboljsanje saobracajne kulture.
Ja sam i biciklista i pesak i vozac i sve tri kategorije prave velike prekrsaje u saobracaju.
Putnik
bananarama
Bajs
Rade
Bora
/
ti si pokazao koliko si priucen u pravilima.
izvoli, navedi po kojem zakonu smes voziti po pesackoj stazi
jak si biciklista kada se bojis da sidjes na asfalt i vozis po pravilima saobracaja
Averel
Nik
haos
11 pravi pauzu kod zelj stanice pa se manje koristi za pravac prema Kvantasu sa Detelinare i kontra.
3.Soferi nisu supermeni. Vratiti prodavce karata u autobuse .Verujem da bi dobar deo onih koji rade u pelenama za sitne pare pre za te pare radio kao prodavac karata u autobusu.
4.Ucestalost semafora i autobuskih stajalista produzava voznju skoro do te mere da ni za dzabe ne bi usao u bus a kamoli za 65 dinara od kojih za nuzdu moze da prezivi 1 dan.
Uvesti drasticne kazne za kradju bicikala kako bi gradjani vise koristili bicikle bez rizika da ostanu zauvek bez njih. Taj slucaj sa kradjom bicikala je isti kao sa uvodjenjem zakazivanja kod lekara i dibijanjem brojeva na salterima. 70 godina je bion haos a za 1 noc se stanje sredilo. Samo fali volja.
5.Uz Bul Evrope napraviti jos igralista za decu kako ne bi koristili parking za igru. Svojom ciikom i uzurpacijom tudjih parkinga ikom i tandrkanjem uznemiravaju stanare, unistavju im imovinu koju ne popravjaju, podlecu pod automobile igraju fudball izmedju automobila i sutiraju u vrata garaza umesto golova dok ne odvale limove, ostavlajuu decija kolica na prolazu automobilskom koriste tudja dvorista za precice .Pitanje je dana kada ce neko malo dete koje se ne vidi
alexB
tanja
Sramota me je gde živim gradonačelniče!
Kika Bibi
Starks
LimanacIII
Biciklista
Pera
Podbarac Original
NezavisniVojvodjanin
...
/
kola ne sluze samo za prevoz do splava i nocni provod kako zamislja odredjeni
tapsali ste ovakvim rasporedom saobracajnica i kunete se u siroke bulevare
Mislilac
Fiju
"Naime, u upravi kažu da bi dobro rešenje možda bilo osnivanje direkcije za javni prevoz, koja bi, kao organ upravljanja, preuzela ulogu organizacije mreža autobusa" ???? HA HA HA !!!Pa i sada isti ti upravljaju radom JGSP pa vidimo kako su uspešni. U toj direkciji bi opet radili isti finansisti i vazduPLOhovi...da oni imaju mozga ne bi grad i prevoz ovako izgledali..
joakim
redovan javni prevoz u novim i cistim autobusima i niko nece ici autom po gradu
Steva
Jovan
Jovan
Slanina
BobRock
Alo brdjani!
Marko Trifković
Uklanjanje ivičnjaka na raskrsnicama (za pešake i bicikliste), taktilne staze, parkovi, drvoredi i uopšte zelenilo, dovoljno prostrane površine, ulični mobilijar (klupe i česme), parkinzi za bicikle... postojeću pešačku zonu treba proširiti, uvesti legalno bicikliste u nju kako treba i ukloniti "kvazimagistralu" iz centra grada, ostaviti kružne linije javnog prevoza kroz centar. Napravite smartfon aplikaciju za javni prevoz sa GPS-om, koja zapravo i radi i da se karta za bus može platiti preko postpaid računa za telefon. Uvedite (ponovo) standard da svaka zgrada mora da ima biciklanu, u studentskom gradu umesto parkirane garaže za automobile, uvedite garažu za bicikle (toliko mladih može da koristi bicikl), isto važi i za domove. Novom sadu je potreban modal shift u pravcu demotorizacije, a ne proglašavanje automobila za potrebu. Grad će biti dobar kada ga isplaniraju tako da svako može da živi u njemu bez automobila, a da se ne oseća uskraćenim zbog toga za bilo šta.
Kiki
Gradski prevoz se izgleda godinama unazad unistava kako bi tu uleteo neki privatnik blizak ljudima na vlasti. Samo kada bi obezbedili cesce i preciznije polaske na vec postojecim linijama i nacin naplate da se ne placa karta po autobusu, vec voznja narednih sat vremena na primer, stvari bi bile mnogo bolje. Trenutno nema mnogo smisla cekati bus 20 minuta da bi se vozio par stanica. Pored toga, neki delovi grada uopste nisu povezani ili jesu, ali presedanjem u centru grada.
ja
Evo dva moguca resenja koja mogu da se sprovedu sad sad:
1. sklonite parking sa kolovoza
2. podignite plate vozacima busa kako ne bi odlazili iz zemlje povecao i bi se broj buseva u gradu.
/
Salamander
Cica
Армаггедон
Jelena
GSP- horor- ekolosko-bezbedonosna katastrofa!
Uvezeni krsevi koje voze taksisti i ostali- ekoloska katastrofa.
Svaki dan na bajsu napunim lepo pluca crnim/belo-sivim izduvnim gasovima.
Borislav
A da probaju da krenu od nekih jasno definisanih, manjih problema, pa taj novac uloziti u resenja?
Dok zavrse plan, za 450 dana, napravice se jos destine visespratnica po centru i situacija nece biti ista kao na pocetku pisanja plana...
I ona jovo nanovo...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H